CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, February 27, 2011

RINDU KU BUAT AYAH TERCINTA...


Assalamualaikum....
aduhai.. rindunyer nak balik umah...huhu.....
tetibe aku jd homesick plak ek...=(

Actually, aku nak temankan mak aku kat umah...
ye lah.. bkn ade spe pun kat umah tu....

Emmm...cepat btol masa berlalu..
hari ni dah 28/2/2011......
almost 4 months my father kembali ke rahmatullah....
aku takkan lupakan tarikh keramat tu....
22/10/2010

kwan2... boleh x aku nak luahkan perasaan aku kat sini???
hope fully korg sudi meringankan perasaan aku...
give me support please.........

semua yang bernyawa itu pasti akan mati...
cuma cepat atau lambat je....
and the most important is perkara yg plg aku TAKUT terjadi kat aku dah pun berlaku..
dulu, time aku SPM aku harap sgt jgn la abah atau mak jd ape2 mse aku amik Spm...
Alhamdulillah, nothing happen to them....
TAPI.............
hidup x semestinya selalu bahagia....
kita semua tak sunyi dr di uji oleh Yang Maha Esa.....
sepanjang aku hidup, ini la dugaan yg paling berat pernah aku terima....
semua org tahu, lps abis SPM, aku smbung blaja kat Matrik Gopeng...
Korg percaya tak, aku kehilangan orang yang paling aku SAYANG & paling aku CINTA dah pergi meninggalkan aku buat selama-lamanya...time tu aku tengah JAWAB FINAL EXAM FOR SEMESTER 1 ( PSPM 1 )......
Ya allah....hanya Allah je yang tau perasaan aku time tu.....

Arwah abah meninggal pada hari Jumaat bersamaan 22/10/2010 bersamaan 14 Zulkaedah 1431 Hijrah pada jam 4.45 ptg...

aku dapat tau abah masuk hospital pda pagi Khamis.. and hari tu aku ada exam Math paper 2..
lps aku dpt tau berita sedih tu, aku langsung tak boleh nak fokus kat exam aku...
asyik nangis, nangis and nangis.....
masa jawab exam pun aku nanges tahu!!!!
hari jumaat plak ad exam Fizik Paper 2... aku study pun x masuk-masuk....
aku hanya fikir nak abes exam cepat n terus balik umah....
tiap masa aku tanya kakak aku, “ Acik, abah dah ok ke blum??”
tp keadaan abah masih blom stabil... abah KOMA.....
lps abes je exam fizik pg tu, kul 10 pg, aku terus balik bilik...
kul 12 acik n atam smpai.... tapi aku balik kul 2 ptg, lps solat Jumaat....
ada satu lagi cter sedih...
masa aku nak mintak kebenaran nak balik tu, aku kena marah ngan pen HEP tu...
but I know bukan salah aku...
belum sempat aku ckp sebab apa aku nak balik, Dia terus sergah aku..
“ kamu ni, asyik nak balik je.. periksa la dlu..”
masa tu aku dah nanges dah... blum ckp sebab dah kena serang...
HELLO!! INGAT AKU SUKA2 NAK BALIK??????
lps aku bgtaw sbb aku nak balik tu, baru dy bg kebenaran and mintak maaf sbb serang tak tentu pasal...
huh!!! len kali pkir la dlu...

Dlm perjalanan balik tu, fikiran aku x tenteram sgt2..
asyik fkir psl abah.....

Aku smpai kat hospital taiping pkul 4.15 ptg...tp still x boleh masuk coz waktu melawat mula kul 4.30 ptg...tgh duduk kat bwah tu...tetibe Fon atam berbunyi... mak col, ckp keadan abah makin teruk...
Ya Allah... masa tu aku rasa nak pengsan je... then aku terus pergi pintu masuk hospital dgn muka merah + nangis, aku ckp kat guard tu bg la aku masuk..urgent sgt2....
nasib bek lepas... wad abah kat tingkat 4..dan aku x tggu lif dah..terus nek tangga..
dlm hati aku x putus2 doa, bg la aku kesempatan untk jmpe abah.....
alhamdulillah, aku sempat smpai kat katil abah, tp abah dah nazak...
aku salam n cium tgn abah..sejuk nye....
mak suruh aku baca Yassin...masa tgh baca tu... tetibe mesin yg tunjuk degupan jantung abah turun dgn mendadak... 96 ke 76... semua org kalut.... aku lg la...
tp lps tu naik balik ke 90....semua org lega..
aku sambung balik bacaan aku...
tapi masa aku tgh baca ayat ke 32, abah telah menghembuskan nafas nya yang terakhir..
masa tu aku tgh pgg tgn abah...
mcm dlm mimpi je... Ya Allah.....
abah dah pergi untuk selama-lamanya......

masa hari pengkebumian, aku sempat cium dahi abah wat kali yang terakhir.....

Ya Allah, Engkau tempatkan lah ayah ku di kalangan org2 yang beriman dan beramal soleh....
Aminn...

hari ahad tu aku balik ke matrik semula.. coz hari Selasa ada last exam, Fizik paper 1...
aku jwb biasa2 je.. x fokus pun..sbb aku masih dlm kesedihan....
sape x sedih kehilangan ayah yg tercinta....


P/s: semua orang akn rasa apa yg aku rasa... cuma cepat atau lmbt je... ajal maut semua di tangan Allah....

0 comments: